Renno Välk ja Allen Larin said preemiaks eduka Läänemere olümpiaadil osalemise eest viiepäevase purjeretke.
25.-29.08 toimus UNESCO ühendkoolide Läänemere Projektis purjeretk Soome saarestikku. Purjeõppesõidu eesmärk oli kohtuda Nauvo saarel Soome sõpruskoolidega ning ühiselt 27. augustil tähistada Läänemere Päeva.

Reis algas meile 25. augusti õhtul Tallinna Lennusadamas, kus kohtusime oma reisikaaslastega, kes olid välja valitud koolidest üle Eesti. Lennusadamas tutvustati kogu eesootava reisi olemust. Meil paluti sisse võtta merehaiguse tabletid ning samas proovisime end vaimselt üleöö purjetamiseks ette valmistada.

Neljale purjekale jagasid meid kaptenid ning seetõttu sattusid Allen ja Renno Vesta peale ning nende saatja Karin purjekale St.Iv. Esimene sõit toimus läbi öö, saime selgeks, mis on pautimine ning tutvusime oma tulevaste tiimikaaslastega. Hommikul Jussarö saartel jagasime öömuljeid. Kuulsime lõbusat lugu sellest, kuidas Allen oli öösel trepil magama jäädes alla kukkunud ning pidime tõdema, et Karin ja Renno olid merehaigusesse jäänud.
Peale mõnetunnist puhkust liikus purjekate kolonn edasi Sommarö saarele. Seekord kalade toitmist ega trepist alla kukkumist ei toimunud - päevasel ajal saarestikus on ikka palju kindlam tunne seilata :). Seekord pandi meid proovile ka navigeerimise, märkide tundmise ja roolimisega.

Sommarö saarel veetsime kaks ööd ning neljapäeval tähistasime Läänemere päeva. Alustasime päeva BioBlitzi vaatlusega ning kasutasime iNaturalisti äppi, pealelõunat tegime rannavaatluse, kell 18 kohustusliku vettehüppe ning õhtul hilja said vastupidavamad ööliblikaid vaadelda. Nõrgemad pugesid põhku, sest järgmine päev oli varajane äratus.

Reede pool päeva veetsime taas Soome saarestikus vahetustega purjekaid juhtides ja navigeerides. Õhtul saime sauna ja grilli ning puhata, et end ette valmistada järgmisel päeval Soome lahel kodu poole purjetamiseks.
Retk lõppes laupäeva õhtul Lennusadamas, kus jätsime hüvasti meeskonna ja uute sõpradega ning tundsime, kui hea tunne on olla kindlalt maal. Retk oli äge ja iga hetke väärt!

Aitäh õpetaja Eve Sarapile!